Jan i Michał Erszkowscy to absolwenci wydziału malarstwa ASP w Gdańsku. Edukację muzyczną, rozpoczęli od bluesa, w szkole średniej, mniej więcej w 1970 roku, a przygodę z gatunkiem reggae, rozpoczęli w połowie lat 70. Wówczas to, po raz pierwszy pod nazwą Galago, dokonali rejestracji swoich kompozycji muzycznych. Od samego początku projekt Galago, był autorskim, czysto studyjnym projektem dwóch osób: Michał Erszkowski - śpiew, gitara basowa, rytmiczna, solowa oraz Jan Erszkowski - śpiew, perkusja, instrumenty perkusyjne i klawiszowe.
Do udziału w poszczególnych sesjach nagraniowych, Galago sporadycznie zapraszało innych muzyków. Nagrania Galago, na przestrzeni lat, dokonywane były metodami amatorskimi, za pomocą dwóch magnetofonów. W pierwszych latach, były to jeszcze magnetofony szpulowe.
W latach 1975/99, magnetofon szpulowy został zastąpiony kasetowym, na którym nagrane zostały 23 kasety. Każda z kolejnych sesji, każda z kolejnych kaset, była zamknięciem i podsumowaniem jakiegoś okresu ich twórczości, przez co można traktować je jako oddzielne płyty. Kasety i płyty Galago, które nagrywane były przez braci Erszkowskich w ich domowym studio, zawsze sygnowano nazwą: Galago Sound Studio, lub Orłowo Sound Studio.
W całym tym okresie do obiegu publicznego, trafiła tylko jedna, oficjalnie wydana przez wydawnictwo Folk Time, kaseta Galago - Rebel Solution, która zawiera nagrania z lat 1990/93. W roku 2000, w twórczości Galago nastąpiła swoista rewolucja, kiedy magnetofony kasetowe, zastąpił magnetofon wielośladowy. Pierwsze utwory nagrane przez Galago za pomocą profesjonalnego sprzętu znalazły się na płycie O Gosz, która nigdy nie doczekała się oficjalnego wydania.
Niemal w całej tej drodze, Braciom najpierw agitował, a później towarzyszył, muzyk, producent muzyczny, ale przede wszystkim przyjaciel, Yarogniew Milewski, który do dziś, nie tylko wykonuje w nagraniach partie solowe instrumentów klawiszowych, ale także zajmuje się współprodukcją ich nagrań. Galago w swojej twórczości, posługują się specyficzna formą językową, jaką jest własny, wymyślony język, nazwany przez braci Erszkowskich Destinado. Gościnnie, grywali z nimi również inni zapraszani do poszczególnych nagrań muzycy: Mikołaj Trzaska, Przemysław Dyakowski, sporadycznie Wojciech Staroniewicz oraz Józek Kaniecki.
Jedynym projektem, w którym Galago posłużyli się polskim tekstem, jest nagrana w 2002 , płyta Głupciumdzieje. Materiał ten także nigdy nie został wydany w całości. W styczniu 2008r. wydawnictwo Włodzimierza Kleszcza Kamahuk, zdecydowało się na opublikowanie składanki nagrań pochodzących z płyt: O Gosz i Głupciumdzieje, które znalazły się na płycie o nazwie Er. Istnieje też wcześniejsza kaseta, która ujrzała światło dzienne, a wyszła z Orłowo Sound Studio. Jest to kaseta Rocka’s Delight. Nagrań dokonano już po rozpadzie grupy, a w jej realizacji udział wzięli tylko Grey Andrew Shereni wokal, oraz Jan i Michał Erszkowscy, którzy zagrali tam na wszystkich instrumentach. Kasety i płyty Galago, charakteryzuje też ich oprawa plastyczna, której autorami są bracia Galago.
Innym rozdziałem twórczości Galago, są próby powiązania roots reggae, z inną stylistyką muzyczną. Przykładem jest projekt pod nazwą Ptacy. Muzyka z założenia miała być połączeniem muzyki reggae z ludowym, polskim folklorem. Do współpracy w nagraniach Galago zaprosili młodą adeptkę studium wokalnego przy Teatrze Muzycznym w Gdyni, pochodzącą z okolic Podkarpacia, Małgorzatę Jakubiec. Michał Erszkowski jest autorem wszystkich tekstów, pisanych specjalnie w stylistyce ludowej. Materiał został zarejestrowany, podczas sesji nagraniowej, która odbyła się zimą 2000 roku. Płyta nosi tytuł Ptacy.
Poza tym bracia Erszkowscy, z udziałem Małgorzaty Jakubiec, saksofonisty Mikołaja Trzaski, a także, nieżyjącego już, skrzypka Józefa Kanieckiego, nagrali też kilka własnych reggae’owych kolęd, które znajdują się na płycie pt. Śpiewali mi ptacy.
Zupełnie osobną, częścią działalności muzycznej Braci, jest ich udział jako założycieli lub współzałożycieli różnych kolejnych formacji koncertujących. W 1983r. wraz z gitarzystą Jackiem Staniszewskim, grupą kolegów ze studiów i młodym wówczas studentem prawa Uniwersytetu Gdańskiego Larrym Okey Ugwu [NG], zakładają swój pierwszy International Roots Reggae, którego pierwszym publicznym występem był koncert w studenckim klubie Łajba w roku 1983.
W roku 1988, doszło do połączenia sił: Galago i młodego gdyńskiego zespołu Rocka’s Delight,w którym wokalistą był Grey Andrew Shereni (Zimbabwe). Po generalnej przebudowie składu zespołu i zmianie charakteru i koncepcji muzyki, Rocka’s Delight wystąpił na legendarnym koncercie Solidarity anti Apartheid, w Hali Stoczni Gdańskiej, który odbył się 13 grudnia 1989r. Bracia Erszkowscy byli także współautorami pomysłu całej imprezy, jak również autorami oprawy plastycznej koncertu (plakat, sztraifa, bilety, scenografia). Nastepny zespół, to ponowne spotkanie z Larrym, w zespole Sun’s Vibration, który rozpadł się zimą 1996 roku. Z Larrym Okey Ugwu, ponownie Galago spotkali się tworząc formację Galago Band, z którą wystąpili na kilku polskich festiwalach folkowych.
Kolejną kapelą tworzoną przez Braci, był zespół Galago Band and Ras Paddy, z udziałem nigeryjskiego wokalisty Patricka Agajimah (Ras Paddy). Obecnie razem z Larrym Okey Ugwu, tworzą zespół o nazwie: Dreadless Lions, występując na nielicznych, wybranych przez siebie koncertach.
Skład:
- Jan Erszkowski - wokal, perkusja, instrumenty perkusyjne i klawiszowe
- Michał Erszkowski - wokal, gitara basowa, rytmiczna, solowa